Första veckan på kickstarten!

1 maj 2020 0 av Sofia Werlin

– Vissa delar av texten är ett samarbete med Matdagboken.se –

Hej på er!

Hoppas att det är bra med er denna första maj. Själv vaknade man vid ett-tiden inatt av att Tuva-Li kom intassande och nu vid sjutiden när hon vaknade och inte kunde ligga stilla i sängen. Sovmorgon med barn, vad är det för något? Enda gången jag kanske sover lite längre är när man är barnfri och hon sover borta. Jag funderar på att börja med någon form av belöningskalender, det vill säga att när hon sover en hel natt i sin egna säng, så får hon antingen välja vad vi ska ha till middag, klistermärke, pysselsaker med mera. Det är i alla fall värt ett försök kanske!

Men nu var det inte riktigt det inlögget skulle handla om, det skulle ju handla om hur det gick första veckan på kickstarten rent vikt och måttmässigt. Egentligen skulle inlägget kommit upp tidigare i veckan, men jag har varit hemma och vabbat och haft lite annat att göra, så därför kommer inlägget upp idag istället.

Är inne på andra veckan på min kickstart som jag kör i samarbete med Matdagboken. Jag har valt att testa deras superkickstart, vilket innebär att jag äter max 800 kcal om dagen, ibland några mer, ibland lite under, beroende på hur många kalorier en portion innehåller. Nu kanske många tror att jag går hungrig om dagarna, men det gör jag faktiskt inte. Jag äter bra mat till frukost, lunch och middag. Mat som mättar ordentligt och sen dricker jag vatten kontinuerligt under dagen, som också hjälper till mot sötsuget och framförallt mot hungerkänslorna ibörjan av kickstarten.

I och med min kickstart, så har jag också uteslutit kolhydrater som pasta, ris och potatis. Vilket har fungerat superbra. De andra här hemma får det som tillbehör till sin mat, men jag väljer att följa de recepten jag får varje dag och inte lägga till något extra.

Och det har ju gett utbetalning på både vågen och på måtten under den första veckan på kickstarten. Nedan kommer ni att få den nya vikten samt måtten och inom parenteserna, ser ni skillnaden från starten den 21 april!

Vecka 1: 28 april

  • Vikt:  109.3 kg (– 3.9 kg)
  • Byst: 110  cm (– 5 cm)
    • Under: 101 cm (– 6 cm)
  • Midja: 107.5 cm (– 6.5 cm)
    • Under navel: 126 cm (– 3 cm)
  • Stuss: 120 cm (– 2 cm)
  • Lår:
    • Vänster: 60 cm (– 1 cm)
    • Höger: 61 cm (– 1 cm)
  • Vad:
    • Vänster: 41 cm (– 3 cm)
    • Höger: 42 cm (– 3 cm)
Denna kommer jag varje vecka fylla i och lägga upp på både bloggen och Instagram (@sofiawerlin.se)